Skaffa en timmercoach

Moelven Skog

favorite

Kampanj

movie

Film

Skaffa en timmercoach

Moelven Skog är en del av Moelven-koncernen med uppgiften att köpa skogsråvara som ska förädlas i koncernens sågverk. Inom Moelven Skogs geografi finns ca 40.000 privata skogsägare. Målet är att vara en så duktig samarbetspart att antalet skogsägare som väljer att samarbeta med Moelven Skog ökar.

Utmaningen ligger i att många skogsägare har låg kunskap om skillnaden mellan de olika bolagen som finns på marknaden och många är inte så intresserade av att byta samarbetspart. Det fick vi i uppdrag att försöka ändra på.

 

 

 

Parallell till idrottsvärlden

I vårt koncept drog vi paralleller till idrottsvärlden, där en coach eller tränare hjälper till att nå bättre resultat. En av coacherna som är mest känd hos svenska folket är Jonny Holm, Stefan Holms pappa. Många har sett hans entusiastiska filmande med videokameran medan Stefan framgångsrikt passerat ribban på allt högre höjder.

Kommunikationen byggde på att använda relationen mellan Stefan Holm och hans pappa som coach. Stefan kommer dessutom från Karlstad, mitt i det geografiska område som Moelven verkar inom. Kampanjnamnet sattes till ”Skaffa en timmercoach” – förstås från Moelven Skog.

Första steget var en film som sändes i TV3 under sommar-OS 2016. Kampanjen kompletterades med annonser och banners där vi visade Stefan Holm tillsammans med ett urval av Moelvens timmercoacher. Det följdes sedan upp med inbjudningar till att träffa sagda timmercoacher.

 

Har du ett uppdrag du vill prata mer om?

0 av 150 tecken

Jag har läst, förstått och godkänner Matadors allmänna villkor och integritetspolicy.

Skicka