Länsförsäkringar Uppsala
Länsförsäkringar Uppsala ville göra en extra satsning för att öka försäljningen av barn– och gravidförsäkringar med det långsiktiga målet att ta en större marknadsandel. Vi fick i uppdrag att öka kännedomen om försäkringarna genom olika kreativa kommunikationsinsatser. För gravidförsäkringen ville vi hitta en kreativ lösning som inget annat försäkringsbolag använt, som att visa bilder på ultraljud eller gravida magar, utan istället lyfta fram helt vanliga förväntansfulla blivande föräldrar som fantiserar om en vardag med sina kommande barn.
För barnförsäkringen utgick vi från att skapa igenkänning och ett leende genom att utgå från den, ibland lite överbeskyddande, oro som många föräldrar känner inför att hålla sina barn trygga. Vi skyddade helt enkelt barnen på bilderna med skumgummi och bubbelplast.
Kampanjen visades våren och försommaren 2021 på sociala medier, digitala kanaler och print, samt skickades ut till Länsförsäkringars befintliga hemförsäkringskunder.