Flyttlådejakten

Janemars

favorite

Kampanj

Bakgrund

Janemars är en av Uppsalas äldsta och största modebutiker. I oktober 2018 slog de upp portarna till en helt ny konceptbutik – med både dam- och herrmode. I anslutning till butikens öppnande fick Matador i uppdrag att ta fram en kampanj för att lansera den nya butiken. Målet var att skapa en snackis på stan och att aktivera målgruppen.

Ursäkta röran!

Med budskapet att både dam och herr nu skulle komma att finnas under samma tak i en ny butik började vi redan åtta veckor innan öppning med att skapa intresse och förväntan. Vi postade olika inlägg i sociala kanaler som lyfte den nya butiken, och lanserade kampanjens stjärna: tävlingen Flyttlådejakten.

Flyttlådejakten

Trettio kartonger köptes in, fylldes med presentkort och placerades ut på olika platser i Uppsala. Ledtrådar spreds i sociala kanaler och i dagspress och för att öka spänningen lade vi olika valörer på presentkort i olika lådor.

Kampanjen genererade många besök i butiken och en högre försäljning än väntat. Antalet följare på Janemars sociala kanaler ökade. Flyttlådejakten fick även viral spridning hos målgruppen.

Har du ett uppdrag du vill prata mer om?

0 av 150 tecken

Jag har läst, förstått och godkänner Matadors allmänna villkor och integritetspolicy.

Skicka