Investera i en laddstolpe istället.

Eskilstuna Energi & Miljö

Investera i en laddstolpe istället.

Eskilstuna Energi och Miljö (EEM) och Strängnäs Energi (SEVAB), kommunicerar genom det gemensamma varumärket Eskilstuna Strängnäs Energi och Miljö (ESEM). Under vintern 2023 gjordes en satsning på att sälja laddboxar till privatpersoner.

Många aktörer erbjuder laddboxar och privatpersoner får många erbjudanden att välja på. Undersökningar visar dock att många privatpersoner inte ser skillnad på olika aktörer, förutom vetskapen om att det finns flera mindre seriösa diton på marknaden. Bedömningen var därför att ESEM som lokal trovärdig aktör skulle kunna ta en del av laddboxmarknaden. Kampanjmålet sattes till att få in en intresseanmälan från 50 personer.

Vårt uppdrag var att ta fram en kampanj som skulle nå igenom laddbox-bruset. Den skulle bli lite av en snackis och öka den positiva bilden av varumärket ESEM. Med en dutt humor som krydda till erbjudandet blev kampanjen både minnesvärd och fick folk att dra på mungiporna.

Kampanjen gick i sociala kanaler och digitalt i lokal media. Antalet besök på webben ökade avsevärt, och vi nådde kampanjmålet om att få femtio intresseanmälningar.

Har du ett uppdrag du vill prata mer om?

0 av 150 tecken

Jag har läst, förstått och godkänner Matadors allmänna villkor och integritetspolicy.

Skicka