Branschledarna Marine Jet Power spenderade 18 månader med att utveckla en helt ny generation waterjets med en högre prestanda och lägre bränsleförbrukning än vad som tidigare funnits på marknaden: X Series. Branschen har länge dominerats av traditionell print-tung marknadsföring. Inför den globala lanseringen av de banbrytande modellerna ville MJP göra något som verkligen stack ut.
Med ett löfte om en helt ny teknik kunde MJP fånga branschens intresse.
För att skapa maximalt med uppmärksamhet valde vi att jobba med 3D, både som rörligt och som stillbilder i säljmaterialet.
För att ytterligare stärka upplevelsen att X Series står för något helt nytt på marknaden tog vi fram en separat kampanjwebb – och en animerad video utifrån CAD-ritningar som visade upp 310 X på ett sätt som den konservativa båtbranschen sällan skådat.
Vi tog också fram säljstödjande enheter i form av annonser för internationell branschpress, en ny monterlösning för internationella mässor, foldrar, produktpresentation och skyltmaterial.
Hur det gick? Lanseringen blev en total succé som fick stor global uppmärksamhet och befäste MJP:s marknadsposition i enlighet med företagets tagline: A Force To Trust.